Ana García Azcárate
Jugar és una activitat característica de la humanitat. Durant tota la història i a tots els llocs del món l’ésser humà ha jugat. Ha jugat per passar-s’ho bé, per gaudir, per relacionar-se amb altres i, clar està, per superar-los. Per guanyar a un joc és necessari emprar habilitats que tenen molta relació amb les matemàtiques. S’han d’observar les jugades, comptar, deduir, generalitzar resultats, planificar futures jugades i fins i tot, investigar possibles mètodes o estratègies. Els experts en determinats jocs tenen els seus propis recursos, els seus propis “ardits” que els serveixen per garantir que guanyaran la partida. Això és el que pretenem amb aquesta sessió: convertir-nos tots, gràcies a les matemàtiques, en els millors jugadors, jugadors que quan comencin un nou joc sabran emprar els recursos adequats per enfrontar-se als seus contrincants.
Activitats per fer a casa
Activitats bloc 1
- Activitats 1.1: Cerca la fitxa que falta
- Material: Fitxes Dominó potències
- Activitats 1.2: Mou les fitxes de les granotes saltadores
Activitats bloc 2
- Activitat 2.1: Guanyar al Tres Ratlla
- Material: Taulell del Tres en Ratlla
- Activitat 2.2: El Tres en línia
- Material: Taulell Tres en línia
Per saber +
- Història del naixement de la probabilitat
- Teoria de jocs
- Jocs d’estratègia
- Una pàgina repleta de jocs, jocs de lògica i jocs d’estratègia
- Col·lecció de jocs d’estratègia i enginy interactius per jugar contra l’ordenador o contra un altre contrincant amb l’objectiu de descobrir l’estratègia guanyadora. Està dissenyat com a activitat per desenvolupar a l’àula a nivell d’Educació Secundària a l’àrea de Matemàtiques.
- Joc d’estratègia molt semblant al de les granotes saltadores
- Un altre joc d’estratègia molt semblant al de les granotes saltadores